Volím Moniku, lebo je žena

19. novembra 2013, jarmilahirakova, Nezaradené

Som typ človeka, ktorý sa voľbám nevyhýba a vždy sa snaží ísť voliť. Keď pre nič iné tak preto, aby ma po voľbách neškrelo svedomie, že som nevyjadrila svoj názor.

V posledných týždňoch som preto sledovala vyjadrenia kandidátov na župana v Bratislavskom kraji a zvažovala, ktorého si vyberiem. Chcela som si vybrať človeka, nie stranu, ktorá je za ním. Vyberala som z troch, ktorí mali šancu presadiť sa – Frešo, Flašíková a Krajcer.

Frešo sa snažil a nebyť tej pofidérnej podpory nemocnice v Malackách, bol by to môj horúci kandidát. Ale takto „na hulváta“ podporiť súkromného investora, v ktorého rukách je nemocnica, je negustiózne a výsmech ľuďom priamo do tváre. Síce to nakoniec nezrealizoval, ale len kvôli tlaku médií a verejnosti. A cyklistický most je fajn, ale, pardon, v mojich prioritách to nie je top téma.

Krajcera si pamätám ešte z Markízy, kde si do diskusnej relácie pozýval politikov. Vždy ma vytočil Slota, ktorý tam bol až podozrivo často. Keďže hlboko pohŕdam ľuďmi, ktorým nie je manželský zväzok svätý, nepáčilo sa mi, ako manželku podvádza s kolegyňou. Roky mal paralelne mimomanželský vzťah aj manželku, dokonca mimomanželské dieťa. Bulvár o nich písal ako o celebritách a celé to bolo nechutné. Ísť do politiky s týmto profilom bolo „odvážne“. Potom zdrhol zo strany, ktorej sa prestalo dariť, a vstúpil do novej (s podivným financovaním). A jeho kampaň bola podľa mňa nevkusná a až podozrivo drahá. Raz tie peniaze bude musieť svojim sponzorom vrátiť, a to už zaváňa podozrivými kšeftami. Navyše, napísal list do bratislavských škôl, aby im vysvetlil, prečo ho majú voliť. No jednoducho hrôza….

Flašíková je červená. Má bohatú „históriu“ a legendy o nej a jej manželovi sa rozprávajú roky. Čo ma však na nej zaujalo je skutočnosť, že sa ako žena dokázala presadiť v lokálnej politike aj v europarlamente. A preto som sa ju rozhodla voliť. Žien, ktoré to dotiahli vysoko, nie je veľa. Zvlášť v politike. Tak prečo nedať šancu Monike ako županke? Veď káuz má každý z kandidátov za sebou dosť.

A voliť Moniku budem aj v druhom kole.